Optimálně sladit nákup náhradních dílů a finanční zatížení skladu není vždy jednoduché. V Paul Advisory si umíme poradit i s takovouto výzvou. Opravna drážních vozidel řešila problém dlouhých dodacích lhůt náhradních dílů, neúměrného objemu rozpracované výroby a vysokých skladových zásob. Při detailnějším rozboru situace jsme definovali nosnou produkci, rozdělili jsem nakupované součásti do kategorií a naplánovali proces nákupu dílů tak, abychom minimalizovali časovou i ekonomickou náročnost procesu.
Problém, kterému zákazník čelil
- dlouhé dodací lhůty náhradních dílů (3-9 měsíců)
Jak jej řešil
- objednával díly s předstihem na sklad
Důsledky, které to pro něho mělo
- velký objem financí vázaných ve skladu
- extrémně dlouhé termíny oprav (v průměru 75 dní)
- přehlcení výrobních prostor rozpracovanými zakázkami
Po analýze situace jsme realizovali následující opatření
- proces objednávání materiálu jsme rozdělili na tři oblasti, přičemž každá z nich je řízena jiným způsobem
- z analýzy minulého období jsme definovali nosnou produkci tvořící 80 % zakázek
- u nosné produkce jsme nastavili objednávání materiálu v předstihu tak, že přichází do 14 dnů od příchodu zakázky
Realizované změny přinesly následující zlepšení:
- zkrácení průměrné průběžné doby zakázky ze 75 na 30 dnů
- pokles rozpracované výroby z 9,5M Kč na 2,5M Kč
- pokles ze 120 paletových míst pro rozpracovanou výrobu na 40 paletových míst
- vyklizení a zprůchodnění výroby